Natures mortes al MNAC

 Tomás Hiepes, Quatre natures mortes circulars, c. 1649. Un format innovador per a la pintura espanyola de mitjan segle XVII són les natures mortes on un paisatge atmosfèric serveix de teló de fons per a fruites i verdures. Derivats del món flamenc i italià, foren usuals en els anomenats bodegons de temporada, vinculats a les estacions de l’any.


Tomás Hiepes, Quatre natures mortes circulars, c. 1649. Un format innovador per a la pintura espanyola de mitjan segle XVII són les natures mortes on un paisatge atmosfèric serveix de teló de fons per a fruites i verdures. Derivats del món flamenc i italià, foren usuals en els anomenats bodegons de temporada, vinculats a les estacions de l’any.

Un servidor confessa haver visitat tres cops aquests petita exposició temporal al MNAC. Potser la meva percepció em diu que és una exposició que estranyament està passat desapercebuda.

El gènere de “la natura morta” ha estat molt present en diferents etapes de la història de l’art i és concretament de la pintura. És una exposició que convida a contemplar les obres sense presses perquè sota l’aparença senzilla d’un “bodegó” s’amaga un gran treball tècnic ple de detalls.

Fins el 28 de febrer hi ha temps per visitar la mostra:

“Incòlume. Natures mortes del Segle d’Or”

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.

%d bloggers like this: